Jump to content

Ironcad V9.0 On A Macpro


Guest damann

Recommended Posts

I use Ironcad V9.0 on a MacPro with two, 3 GHz Quad core Intel Xeon, 4Gig RAM, option on 3Gig am set.

 

Bootcamp with Windows xp pro

Diagram map: ATI Radeon X1900 XT 512 MT (2x dual left DVI)

Screen: Dell 30".

 

Runs so far completely well. I would say even faster than on each PC.

A problem have I however.

With open from a second window stops the computer. I can terminate then only Ironcad over the task manager.

 

If I pull however the IC window smaller, on approx. 17" , I can open as many as desired windows for size.

 

Who knows this problem?

Can it be because of the diagram map?

 

best regards

amdi

Link to comment
Share on other sites

Hi Amdi,

 

Maybe you should have a look at Parallels for Mac? It runs Windows in a window in the Mac environment. You can try it for free in 15 days.

 

http://www.parallels.com/

 

Quote from geek.com:

http://www.geek.com/geek-newsletter-september-20-2007/

 

"While the dual-boot experience is pleasant enough, Parallels makes it a whole lot better. In its simplest form you can run Windows in a “window” while running your Mac environment. You can drag and drop files from one to the other and even go full-screen Windows on your Mac. The whole implementation is pretty remarkable and once again, effortless."

 

Edit: More info...

http://en.wikipedia.org/wiki/Parallels_Desktop_for_Mac

Edited by Jonas@Solidmakarna
Link to comment
Share on other sites

Maybe you should have a look at Parallels for Mac? It runs Windows in a window in the Mac environment. You can try it for free in 15 days.

 

If it helps, I could try installing my Inovate 9 version in my Parallels environment. I'm running Parallels on a MacPro 3.0 and on a MacBook Pro. There are a few limitations compared to the Bootcamp solution, though:

 

- There's no real OpenGL support yet. You're running an emulated graphics card with some kind of Direct X8 support, aimed at the gaming public ;-) Could result in poor performance while navigating views.

- I'm not sure if there will be support for more than 2GB RAM assigned to Windows (for using the 3GB switch)... but this is something which can be answered by Parallels.

 

 

Deutsche Version: Wenn's hilft, kann ich mal testhalber meine Inovate 9-Version in Parallels installieren. Ich benutze Parallels auf einem MacPro 3.0 und meinem MacBook Pro. Es gibt aber hinsichtlich der Leistung Einschränkungen:

 

- Es gibt keine "richtige" OpenGL-Unterstützung. Nur eine emulierte Grafikkarte mit irgendwie implementierter Direct X8-Unterstützung. Könnte beim Drehen/Schieben etc. ziemlich langsam werden.

- Ich bin auch nicht sicher, ob Parallels mehr als 2GB zugewiesenen Speicher anspricht. Hierdurch ist der "Systemverbieger"-3GB-Switch nicht nutzbar. Hilft aber auch nur in Grenzfällen.

 

Grüße/Regards,

Bernd

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Bernd,

Vielen Dank für den Tip.

Parallels verwende ich für Office Anwendungen und Sonstiges.

Ich benutze Ironcad zusammen mit Bootcamp und es funktioniert eigentlich sehr gut und läuft auch schnell. Schneller als auf einer DELL Precision 390 Workstation. Das einzige Problem habe ich mit den Grafikkarten für den Mac. Es gibt leider nur drei. Die nvidia 7300GT funktioniert recht ordentlich, ist aber für viele Anwendungen einfach zu schwach. Mit der ATI Readeon X1900 habe ich folgendes Problem. Ich kann in Ironcad nur ein Fenster öfnen. Sobald ich ein zweites öffnen will bleibt bei voller Bildschirmgrösse der Rechner stehen. Verkleinere ich das Fenster auf ein drittel des Bildschirms kann ich problemlos mehrere Fenster öffnen. (Bildschirm DELL 30" Auflösung 2560 x 1600). Die dritte Karte die Angeboten wird ist eine nvidia FX 4500 aber diese Karte kostet ca. 1600.00 , und Ironcad geht auch nicht viel besser als mit der 7300GT. Ich bin auf der Suche nach anderen Grafikkarten und Treibern die ich auf meinem MACPRO installieren kann.

Schöne Grüsse aus Vorarlberg

Dietmar Amann

0043/664/2216176

 

- Es gibt keine "richtige" OpenGL-Unterstützung. Nur eine emulierte Grafikkarte mit irgendwie implementierter Direct X8-Unterstützung. Könnte beim Drehen/Schieben etc. ziemlich langsam werden.

- Ich bin auch nicht sicher, ob Parallels mehr als 2GB zugewiesenen Speicher anspricht. Hierdurch ist der "Systemverbieger"-3GB-Switch nicht nutzbar. Hilft aber auch nur in Grenzfällen.

 

Grüße/Regards,

Bernd

19104[/snapback]

 

Link to comment
Share on other sites

Mit der  ATI Readeon X1900 habe ich folgendes Problem. Ich kann in Ironcad nur ein Fenster öfnen. Sobald ich ein zweites öffnen will bleibt bei voller Bildschirmgrösse der Rechner stehen. Verkleinere ich das Fenster auf ein drittel des Bildschirms kann ich problemlos mehrere Fenster öffnen.

 

 

Hallo Dieter,

 

das scheint tatsächlich ein Treiber- oder Hardwareproblem mit der Radeon zu sein. Wenn man im Internet sucht, findet man einige Diskussionen, die diesen Fehler (wenn auch nur am Rande, neben hauptsächlichen thermischen Problemen) erwähnen… allerdings im Zusammenhang mit dem Spiel "World of Warcraft", welches aber natürlich auch die OpenGL-Fähigkeiten nutzt. Beispiele:

 

http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=4160576

 

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...&sid=1&pageNo=3

 

Offensichtlich scheint also nicht IronCad das Problem zu sein, sondern Fullscreen + OpenGL + X1900/Mac.

 

Grüße,

Bernd

 

A short summing up for the international community: There seem to exist some issues with the X1900 graphics card in the MacPro version. Other users (especially gamers, using fullscreen OpenGL accelerated games like WoW) experience crashes, overheating etc. So it's not an IronCAD issue, as far as I can see…

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...